Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1
Skolen I Sydhavnens logo
Mobil menu

referat Skolebestyrelsen 9. maj 2022

Deltagere:

Caroline Norén Stevns Formand (Idamarie 6A, Emanuel 2U, Leonora 8V)

Friederike Juliane Benecke (Luke 0X)

Signe Kragelund Schmidt (William 2Y, Valdemar 6B)

Helen Duus Møllerskov (Ella 8V, Eik 5V)

Louise Slothuus Pedersen (Oskar 5X, Fiona 1X)

Marianne Røder Pedersen (Lilli 6D, Cecilie 8X)

 

Mike Bukkehave Carlsen (Pædagog)

Jannie Brix-Vallentin (Lærer)

Rasmus Ørnemose Peetz (Lærer Elevrådet)

 

Line Rask (Afdelingsleder)

Lotte Schultz (Afdelingsleder)

Mette Buus Brandt (Afdelingsleder)

Morten Biering (Skoleleder)

 

Afbud:

Casper Karim Forsström (Sophia 4X)

Michael Raagefelt Langkilde (KKFO-leder)

Regina Elisabeth Birkemosegård (Filippa 2X, Jonathan 3D)

Anna Rasmussen, KKFO-forældreråd (Karen 1Y)

Birgitte Kongsted (William 7V)

Maria Illum Mørk Thor (Leonora 0U)

Randi Munk-Jakobsen (Hannibal 4Y, Atlas 1X)

Nadia Boie Halberg Sørensen (Catalina 3D)

 

Dagsorden:

Referat:

  1. Nyt fra:

Hvert punkt får 2 minutter til kort at gennemgå de vigtigste ting siden sidst.

    1. Nyt fra elevrådet
    2. Nyt fra medarbejdere lærere
    3. Nyt fra medarbejdere pædagoger
    4. Nyt fra ledelsen
    5. Nyt fra formanden

Evt. spørgsmål til punkterne stilles til sidst, som opsamling på dagsordenens punkt 1.

A: Madudvalget i elevrådet har holdt møde, hvor strukturerne for Madskolen blev diskuteret og hvor der er kommet bud på forandringer som vil blive sat i gang fra næste skoleår, også hvor eleverne har mere medindflydelse.

Det ønskes at elevrådet udbreder deres viden til de øverige elever om, hvorfor maden er som den er (der tages hensyn til klima, miljø, priser etc.)

 

Elevrådet har også arbejdet med, hvordan den store skolefest i uge 24 er ved at blive planlagt.

 

B: Teamfordelingen er faldet på plads og det er rart.

Lærerne ønsker at teamfordelingen falder på plads tidligere på året, da det har stor indflydelse på lærernes trivsel.

 

Lejrskole for 4. og 8.klasserne er gennemført med succes for lærere og elever.

 

De skriftlige eksamener er veloverstået.

 

C: KKFO arbejder i øjeblikket med at tage imod 1. maj børn. Det går rigtig godt. De har fundet et system der fungerer. Mike er repræsenterer det pædagogiske personale fra KKFO’en under Walkers barsel.

 

D: Der er en bekymring for, at der er begyndt at komme indbrud og ungdomsferst i idræt igen. Indbruddene bliver politianmeldt.

 

I dag er det første team sat i gang med at planlægge næste skoleårs planlægning. Det foregår hen over de næste tre uger. Processen er at først diskuteres pædagogik og didaktik. Dernæst  struktur for teamet og til sidst den endelige fagfordeling, så der er et oplæg til skemalægningen.

 

Bestyrelsen ønsker at deltage i ansættelsessamtaler.

 

Gulvet på 2. sal er blevet skiftet.

 

E: Siden sidste møde har der været henvendelser omkring 0-vold. Det har affødt at bestyrelsen har fået udarbejdet et oplæg til værdiregelsæt for skolen, da det mangler i henhold til lovgivningen for folkeskolen.

 

Derudover har der været en borgerhenvendelse til skolenbestyrelse vedrørende bestyrelsens holdning til den kommende cykelbro hen over havnen.

 

Bestyrelsen har haft kontakt til klubben og de annoncerer, at de holder forældremøde for kommende medlemmer. I det nye skoleår skal det drøftes om det er muligt at klubrepræsentanter deltager ved flere skolebestyrelsesmøder f.eks. kvartalsvis for at højne samarbejde mellem skolen og fritids- og ungdomsklubberne.

 

  1. Pause

 Mad.

  1. Valg til bestyrelsen:
    1. Så langt er vi.

 

A: Siden sidste møde er der kommet flere, der har meldt ind, at de er interesseret i at stille op til bestyrelsen, og Helen, som er fungerende nærstformand, har valgt at forsætte i bestyrelsen.

 

Der er opstillingsmøde onsdag 18. maj, hvor nuværende formand fortæller om bestyrelsens arbejde.

 

  1. Værdiregelsæt
    1. Værdier og principper løftes til skolens ordensregler. Oplæg til debat fra Helen og Caroline

 

A:

 

Bestyrelsen har udarbejdet et oplæg til et værdiregelsæt med udgangspunkt i skolens værdier.

Aftalen er at værdigregelsættet behandles med indkommende rettelser i mellemtiden fra dette til næste møde, med henblik på at regelsættet godkendes på næste og skoleårets sidste bestyrelsesmøde.

 

Processen i skoleåret 2022/2023 vil derefter være at værdiregelsættes implementeres af lærere, personlale, ledelse og elever – og at bestyrelsen tæt følger dette arbejde med henblik på at justere og tilrette værdigregelsættes således at det er i overensstemmelse med skolens arbejdsgange og handlemuligheder.

 

Drøftelser på mødet:

 

Ordensreglerne skal præciseres, og sættes i kontekst til hvordan handlemulighederne bruges, hvis de er overtrådt.

 

Implementeringsprocessen nævnt ovenfor beskrives i værdiregelsættet, da behandlingsprocessen af dette værdiregelsæt er kort.

 

Øvrige kommentarer og bemærkninger sendes til Helen, og indarbejdes og sendes jfv. ovenstående proces.

 

  1. Årsberetning
    1. Input til formanden

Formanden vil opsummere hvad bestyrelsen har nået i indeværende skoleår.

 

Årsberetningen sendes ud til bestyrelsen inden næste møde med henblik på gennemgang og godkendelse.

 

  1. Princip om inklusion
    1. Nyt fra udvalget

Udvalget har haft møde, og har  en god proces omkring udarbejdelse af princippet. Det er et stort dokument, der rummer flere underliggende principper, og det anbefales at disse løbende behandles enkeltvist. Principarbejdet om inklusion på SIS færdiggøres i skoleåret 2022/2023.

 

  1. Sager med BUF - status

 

    1. Cykelsti
    2. Nyt byggeri
    3. Gammelt byggeri.

 

A: Der har været en borgerhenvendelse om skolens bestyrelse har en holdning til den kommende cykelbro hen over havnen. Holdningen fra bestyrelsen og skolen er, at cykelstien ikke skal gå hen over skolegården, men skal ligge fx for enden af Teglholmsgade.

Bestyrelsen har vedtaget at formanden besvarer denne henvendelse.

 

B: Råhuset er ved at tage form, det forventes at den tunge trafik er aftagende hen over sommeren, men igen til efteråret når støjskærm og espalier skal sættes op, så kommer der tung trafik igen. Den midlertidige cykelsti bevares nok frem til den tunge trafik er slut.

Det ser ud til, at tidsplanen holder. Bygningen forventes at stå klar til indflytning efteråret 2023.

 

C: Ombygning fase 2 er ved at være færdig, hvor der så er basislokaler til alle 4 spor i grundskolen.

  1. Evt.

Punkter skal indgives inden mødet starter

 

Der afholdes kontaktforældremøde efter bestyrelsesmødet. Referat sendes direkte til kontaktforældre og skolebestyrelsen.

  1. Næste Bestyrelsesmøde: 

Tirsdag d. 14. juni kl. 17-19