Princip for Blå Mandag

Sydhavnen d. 21. januar 2019

Princip for Blå Mandag

På Skolen i Sydhavnen har vi elever med mange forskellige religioner, og derfor er det heller ikke alle elever, der vælger at blive konfirmeret. Ikke desto mindre er det meget vigtigt for os, at den efterfølgende Blå Mandag er en fælles festdag for hele klassen, hvor alle føler sig velkomne uanset religion eller nationalitet.

Det er forældrenes ansvar at planlægge og arrangere en god Blå Mandag for hele klassen, og datoen aftales derfor i god tid på et forældremøde om efteråret i 7. klasse. Der kan kun afholdes én Blå Mandag per klasse, og datoen skal vælges, så flest muligt kan deltage. Datoen skal af samme grund også ligge efter forårets sidste konfirmationsdato. Det er forældrene og eleverne på årgangen, der planlægger og arrangerer den sociale dag for årgangen. Eksempler på tidligere Blå Mandag-arrangementer har været fælles morgenmadsbrunch efterfulgt af en tur i Tivoli eller trampolinpark.

I Sydhavn Sogn er der konfirmation, når eleverne går på 7. årgang. Skolen koordinerer med sognekirken omkring tidspunktet for konfirmationsundervisningen, så det er muligt for elever der skal konfirmeres, kan nå til konfirmationsforberedelse.

Godkendt 2018