Indmeldelse

Der er garanti for plads til alle børn fra Skolen i Sydhavnen.
Indmeldelse sker via pladsanvisningen (www.kk.dk/skole) eller ved direkte henvendelse til KKFO-lederen.

Der er en måneds opsigelse fra d. 1. i måneden.

Skolesamarbejde

Vi har fuldt integreret lokale fællesskab med skolerne.

Det betyder, at vi primær bruger lokalerne om formiddagen, og kan trække ud i fællesarealerne efter behov. Om eftermiddagen er KKFOen primært i fælleslokalerne, og kan trække ind i klasselokalerne efter behov.

Skolen er som bygget til den nye skolereform, og både lærere og pædagoger er ansat til at arbejde tæt sammen, så vi har et rigtigt godt og udbygget samarbejde.
Det betyder bl.a. at der er en pædagog i hver klasse 7 timer om ugen fra 0. til 3. klasse, som så er med i den samme årgang om eftermiddagen.

Samtidig har lærere og pædagoger ugentlige møder på årgangen, så de kan være fælles om både planlægning og forældresamarbejde - så I vil møde både lærere og pædagoger til skole/hjem samtaler, og forældremøder.

Tilsynspligt

Som fritidsordning har vi tilsynspligt - vi bruger komme/gå i Aula, hvor børnene krydser sig ind hver dag.

Hvis børnene ikke dukker op, og vi ikke har fået besked fra jer, skal vi kontakte jer.
Det er derfor en stor hjælp, at I husker at meddele, hvis børnene har fri eller er syge mm. Dette gør I også via komme/gå i Aula.

Vi skal også have besked, hvis andre en I henter, eller må vi ikke udlevere børnene. Dette gælder også ved børnefødselsdage og legeaftaler mm.

Børnene skal krydse sig ind, når de kommer og krydse sig ud når de går - de skal desuden sige goddag og farvel til en voksen.

Pladsanvisningen/Forældrebetaling forestår opkrævningen - juli er betalingsfri.

Vær opmærksom på, at bor du i en anden kommune, kan prisen være en anden inkl. juli måned.